• Kowadło - Góry Złote Relacje

Kowadło – Góry Złote

Graniczny szczyt południowej części Gór Złotych położony nad wsią Bielice zaliczany jest do Korony Gór Polski (jego wierzchołek graniczny osiąga 989 m n.p.m.)

Na Kowadło mogliśmy dostać się już wcześniej podczas zdobywania innego szczytu z KGP – Rudawiec ale pech chciał że tam nie trafiliśmy, więc przy okazji weekendu w Zieleńcu, a właściwie podczas drogi powrotnej postanowiliśmy go odwiedzić – tak na chwilę.

Jak trafić na parking

Wystarczy dojechać do wsi Bielice i kierować się aż do końca drogi asfaltowej, gdzie na końcu jest parking przy budynku leśnictwa, jednak nie można na nim stawać od jakiegoś czasu, bo podobno droga przechodzi przez teren prywatny jednego z mieszkańców i jest ona zamknięta.

Kowadło - Góry Złote Relacje

Można zatem zaparkować właśnie u tegoż mieszkańca, który za parking na swoim podwórku pobiera opłatę 12zł za dzień lub 6zł za pół dnia – jest to trochę chore i widać tu oczywistą chęć zysku, więc jak komuś nie pasuje to kilka set metrów wcześniej jest parking przy przystanku (przed mostkiem) i tam można zostawić samochód za darmo.

W związku z tym że trochę nam się spieszyło (powrót do domu i w planie jeszcze jeden szczyt) zaparkowaliśmy u tego „miłego” pana na podwórku.

Na szlaku

Wejście na szlak jest zaraz za końcem asfaltowej nawierzchni i żeby wejść na Kowadło należy kierować się według znaku (wielkie znaku), którego podobno nie wszyscy widzą – nie wiem jak to możliwe, w każdym bądź razie idziemy w lewo. Idąc prosto podążymy szlakiem na Rudawiec o którym pisałem w innym poście.

Dojście na Kowadło według wskazówek to jakieś 50 minut + ok 30 potrzeba na zejście.

Szlak jest bardzo prosty i przyjemny na początku, dopiero część leśna jest trochę wymagająca, bo podejście jest trochę strome i jeżeli nie jesteś rozgrzany możesz mieć ciężko ze złapaniem oddechu (dlatego polecam na Kowadło wchodzić po zejściu z Rudawca), ale nie jest tak źle – nie ma co się przerażać. Uważać tylko trzeba żeby się nie zagadać bo szlak w pewnym momencie odbija właśnie w las (po prawej będzie tablica) i jeżeli przegapimy to wejście to raczej nie dotrzemy na szczyt.

Kowadło

Jeżeli pójdziemy cały czas zielonym szlakiem to zobaczymy punk widokowy na Bielice (trzeba trzymać się lewej strony szlaku).

Ze szczytu można podziwiać widoki na Góry Złote i północną część Wysokiego Jesionika oraz pogórze sudeckie aż po Nysę a nawet Opole.

Na szczycie, a w zasadzie chwilę przed nim zielony szlak łączy się z żółtym który prowadzi z Lipová (ok. 16 km z Kowadła w prawą stronę) do Špičák (ok. 5km z Kowadła z lewą stronę).

Wejście na sam szczyt zajęło nam ok 37 minut, więc jeszcze nie zdążyliśmy się rozgrzać a już musieliśmy wracać.

Kowadło - Góry Złote Relacje

Average speed: 12.67 m/s
Total time: 01:18:22

Oceń ten wpis

bardzo słabysłabydobrybardzo dobrywspaniały (liczba ocen: 1, średnia: 5,00)