• Malham Cove i nie tylko - UK - dzień 2 Ciekawe miejsca Wielka Brytania

Malham Cove i nie tylko – UK – dzień 2

Dzień drugi naszego wypadu do Anglii to wycieczka do miejscowości Malham i odwiedzenie Malham Cove znanego z filmu „Harry Potter i Insygnia Śmierci” – tak, tam były kręcone sceny do tego filmu (foto gdzieś poniżej).

Jednak nie chodzi głownie o tą formację skalną, w tej okolicy możemy bowiem zobaczyć takie atrakcje jak Gordale Scar czyli wąwóz z wysokimi na 100m ścianami skalnymi i wodospadem, oraz wodospad Janet.

Ruszamy. Po przyjeździe do Malham kierujemy się w górę prawą stroną (jeżeli chcemy odwiedzić tylko Malham Cove to należy iść szlakiem w lewo – to całkiem blisko).

Wodospad Janet

Po jakiejś chwili docieramy do wodospadu Janet („Janet’s Foss”). Lokalne legendy mówią że jest to miejsce zamieszkane przez królową wróżek (stąd imię Janet), ale dawniej to miejsce było wykorzystywane do kąpania owiec.

Dzisiaj zamiast wróżek możemy spotkać tam chmary gryzących meszek, oraz dzieci korzystających z miejsca do kąpania 😉

Wąwóz Gordale Scar

Wychodząc z wodospadu kierujemy się do wąwozu Gordale Scar. Po drodze mijamy miejsce kempingowe (chyba nazywa się Gordale Scar Campsite), gdzie można bez problemu rozbić sobie namiot, zrobić ognisko czy po prostu wypocząć na łonie natury.

Sam wąwóz jest formacją skalną wysoką na ok 100m, gdzie na jednej ze ścian często uprawia się wspinaczkę – są miejsca do przypięcia lin i bez problemu można się wspinać (o ile ktoś ma doświadczenie).

Na środku wąwozu mieści się niezbyt duży wodospad, który przecina szlak. Żeby iść dalej wyznaczonym szlakiem trzeba wspiąć się na górę po skałach i lejącej się wodzie, ale nie jest to konieczne, bo można powrócić mniej więcej do wodospadu Janet i pójść w górę (wracając wejście będzie po prawej stronie) – tak jak i my uczyniliśmy.

Dolina wąwozu jest na prawdę pięknym miejscem na relaks i odpoczynek, a lejąca się woda i piękna angielska zieleń dodają tylko jej uroku.

Pewnie będę się powtarzał, ale klimatyczne pola i łąki z pasącymi się na nich zwierzętami podczas pieszej wędrówki zawsze mnie zachwycają i chyba zawsze będą, dlatego tak lubię wracać do Anglii. Zresztą widać to na zdjęciach.

Malham Cove

Po pewnym czasie docieramy do Malham Cove – jest to wapienna formacja skalna wysoka na 80 metrów. Jednak my jesteśmy z jej drugiej strony, czyli na górze, skąd rozpościera się piękny widok.

To tutaj właśnie były nagrywane wcześniej wspomniane sceny do filmu Harry Potter i Insygnia Śmierci.

Zanim jednak zeszliśmy na dół do samochodu przeszliśmy się kawałek w stronę Malham Tarn na pobliski pagórek. Do samego jeziora jednak nie dotarliśmy (a szkoda) – jeżeli ktoś będzie miał ochotę to nie jest to daleko więc spokojnie można przejść.

Cała nasza trasa dostępna jest poniżej , a jeżeli masz jakieś pytania co do drogi itp. to pisz w komentarzu lub na profilowym FB czy nawet Instagramie.

Video

Average speed: 1.51 m/s
Total time: 04:07:56

Oceń ten wpis

bardzo słabysłabydobrybardzo dobrywspaniały (liczba ocen: 3, średnia: 5,00)